Reviews

Reviews

Ingeborg en Rony

16-07-2019

  • Service: 10
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 10
  • Entertainment: 10

van 6 tem 13 juli op cruise met de Meraviglia naar enkele Baltische steden Alles prima in orde dankzij de professionele begeleiding van Nadia (en haar team). Een zeer mooi, supermodern schip met ruime kajuiten, lekker eten, veel animatie, indrukwekkende shows (Cirque du soleil) en theatervoorstellingen, vriendelijk personeel, interessante steden....een zeer geslaagde vakantie ! Het buffetresto was uiteraard druk maar in de avondresto's en de specialiteitenresto's was het aangenaam. Ook de skylounge (adults only) was een meerwaarde , rustig en prachtig zicht op het 18de dek). Wij zijn zeer tevreden en kijken al uit naar de volgende cruise (met MSC en Cruisemarkt).

Saeys Luc

02-07-2019

  • Service: 10
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 8
  • Entertainment: 7

Dit was de eerste cruise die wij boekten bij Nadia. Een speciale promotie op de Azamara Pursuit, langs de Griekse Eilanden. Alles verliep heel vlot: de boeking, de reispapieren (met bijkomende info over de aanleghavens).. Bij het vertrek had onze vlucht door het slechte weer veel vertraging. Nadia volgde de toestand doorlopend op. Zij heeft echt hemel en aarde verzet om alles op te lossen. Topklasse ! De cruise zelf was zoals je van Azamara verwacht. Kleine kajuiten, maar smaakvol en praktisch ingericht. Veel ruimte op het schip, lekker eten en supervriendelijk personeel. En wat Azamara zo speciaal maakt: de atmosfeer aan boord, de Azamazing Evening (voor het paleis in Rhodos !), de white night party....En in elke aanleghaven: veel tijd, vlakbij de stad, nooit wachten... Prijs kwaliteit zijn ze ongelooflijk. We zullen wel nooit meer de zelfde dag van afvaart vertrekken, en noot meer met Brussels vliegen. En nog eens: een ferme pluim voor Nadia en haar team !

Wostyn

03-06-2019

  • Service: 10
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 8
  • Entertainment: 10

Onze reis is super vlot gelopen dankzij de goede voorbereiding van cruisemarkt. Thuis kregen we al onze nodige documenten en uitleg over al de stopplaatsen toegestuurd in een mooi boekje. Vele mensen keken daarop. Nadia staat op elk uur paraat om je te helpen ook al dreigden we bijna ons vliegtuig te missen door dat accident zondag in Venetië met een ander cruiseschip en toeristenboot. Daardoor mochten wij niet aan kaai gaan. Gebeld naar Nadia en ze gaf ons alle nodige info wat te doen indien we ons vliegtuig gingen missen. Soit dit is dan uiteindelijk niet gebeurt en gisteren veilig geland. Wij zijn zonder zorgen op vakantie kunnen gaan en ten volle ervan genoten en dit dankzij deze superorganisatie. Ik raad cruisemarkt iedereen aan en zal zeker onze volgende cruise daar weer boeken. Bedankt voor alles zo goed te regelen

fam.Van Broekhoven (MSC Armonia)

08-05-2019

  • Service: 10
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 8
  • Entertainment: 7

Eerst en vooral wil ik toch even vermelden dat al de voorafgaande organisatie en contacten met Nadia van Cruisemarkt vlekkeloos verlopen zijn. Ook de bundeling van de reisdocumenten en bijkomende informatie over de bestemmingen die we mochten ontvangen waren super. We hebben net voor het vertrek + tijdens de reis ook nog informatie/advies gevraagd en telkens een snel en correct antwoord gekregen. Dus voor de service van Cruisemarkt een dikke 10. De cruise zelf dan. Wij hebben een 8 daagse cruise met de MSC Armonia geboekt. De keuze voor deze cruise was vooral omdat deze in Havana aanmeerde. (en Honduras en Mexico) We wisten dat kwalitatief deze cruise iets minder ging zijn . Het is een iets ouder , niet zo groot schip. Zeker niet slecht, maar als je al andere cruises gedaan hebt merk je toch wel een verschil. De kwaliteit van het eten was goed, maar door het rumoerige buffet-restaurant zijn we meestal in het à-la-carte restaurant gaan eten. Het zonnedek was ruim genoeg voor iedereen en er was altijd wel iets van animatie te doen. De avond-voorstellingen waren iets minder. Als je 1 voorstelling gezien had , had je ze eigenlijk allemaal gezien, weinig variatie in de voorstellingen. De hutten waren ook primitiever dan bij andere cruises, maar ook dit was iets dat we op voorhand wisten. Er zijn niet zoveel familie-balkonhutten op dit schip, waardoor we dus in een gewone buitenhut hebben moeten nemen, welke wel redelijk klein was voor 4 personen. Over de netheid en vriendelijkheid van het personeel kan ik niets negatief zeggen, dat was allemaal in orde. Dan nog een weetje over het schip. Ze hebben dit enkele jaren geleden langer gemaakt (schip in 2 gezaagd en een stuk tussen gezet). De lengte van het schip werd dus vergroot, maar dus niet de breedte... daardoor schommelt dit schip opvallend harder dan andere cruiseschepen... als je gevoelig bent voor zeeziekte, kan je hier toch best rekening mee houden. Samengevat : wij hebben genoten van onze cruise en van de bestemmingen die we allemaal gedaan hebben. Dus als je dit schip wil kiezen omwille van de route , zeker doen. Zijn er nog andere schepen die ook dezelfde route varen? Dan zou ik toch serieus twijfelen om dit schip te kiezen...

Eliane

22-03-2019

  • Service: 10
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 10
  • Entertainment: 10

Dag Nadia: ziehier in grote trekken het beloofde verslag. 1. Check-in Brussel-Zuid: vlotte afhandeling en ondanks vroege uur(5u15) zeer vriendelijke ontvangst,ook croissant en koffie gekregen in koffieshop. Charles de Gaulle: duidelijke richtingaanduidingen maar ellenlange files aan security,processie v. Echternach= 1 stap vooruit,2 achteruit. Air France: perfecte zetelkeuze(65 K en L) qua beenruimte maar om te slapen verre van ideaal, kunnen niet plat,charmant personeel,verzorgde maaltijden. Hotel La Quinta,Miami : gratis shuttle gestuurd,ruime kamers,zeer rustig,miezerigste ontbijt ooit en te ver van centrum. Excursie Everglades: grote teleurstelling,1 alligator gezien,wellicht dood of van plastic!,heel veel lawaai van airboats en brullende gidsen; normaal dat dieren vluchten! Toch 1 eend gezien! Hop-on,hop-offtoer Miami: zeer interessant. Dag 2 : taxi naar Fort Lauderdale,zeer vlotte check-in op Celebrity,welkomstdrink en lunch. Kajuit ruim en op het eerste gezicht zeer goed gelegen tot.......verder lezen. Maaltijden aan boord waren alle zeer goed,van alles geprobeerd,Premiumpakket werd zeer gewaardeerd. Excursies: 1. Cayman,Georgetown: goeie gids,verzorgde huizen en beplanting,banken en juwelierszaken,alleen geschikt voor shoppingverslaafden maar niet interessant. Bezoek aan rumcakefactory: proeverij was een lachertje,glaasje met 1 cm rum erin,lilliputtersmaat. Op weg van Cayman naar Carthagena: ikke zwaar zeeziek,groene appel gegeten,Gingerale gedronken,tablet geslikt(raadgevingen v.butler),geen avance.Naar het schijnt heel veel mensen ziek. Wie er gevoelig aan is zou niet hoger dan 7e mogen zijn,het 12de was dus voor mijn geval te hoog. 2.Carthagena:zeer oppervlakkige excursie,koetsen stopten meer dan 15 minuten in brandende zon om de straatverkopers ter wille te zijn. Onverstaanbare zwarte medemens als gids ( Nick Valencia ),kreeg zelfs van de Amerikanen geen fooi! 3.Aruba(Best of Aruba) : interessant,mooie natuur en stranden. Verstaan nu beter hoe de boot van Jan,Gerda en kleine Erik met zijn 12 m.lengte kon vergaan tijdens het stormenseizoen in juli. Zeer woeste zee,emotioneel moment. Herinner me de woorden v.schoonvader: ze hadden de natuur niet mogen uitdagen. 4.Curacao: Highlights en Beach Fun: verkeerd gekozen (door ons!): 1 uur rondrit,3 uur drukke beach . 5. Bonaire: volgens ons het mooiste en authentiekste van de drie en ook de meest volledige rondrit met een enthousiaste,bekwame gids. Zeer tevreden hierover. Globaal beschouwd een zeer positieve eerste cruise-ervaring,het schip had veel te bieden,er werd voortdurend aandacht geschonken aan hygiëne en onderhoud,vriendelijk personeel en interessante vergelijkende studie van de gewoonten van Amerikaanse gepensioneerden die zonder complexen hun omvangrijke buiken en boezems etaleerden. 1 spijtig detail: tegen de airco in het theater kon ik mij niet verdedigen,ondanks jas en sjaal. Terugkeer verliep wat gecompliceerder doordat we de valiezen moesten afhalen in Charles de Gaulle ,meer dan 3 uur moesten overbruggen en grote afstanden moesten afleggen met rolkar en valies. Ook dat hebben we echter overleefd : yes,we still can! Zo,dat was het Nadia. Hopelijk heb je er iets aan en zien we elkaar in de toekomst nog terug. Groetjes van Luc en mezelf en bedankt voor je inzet.

Vera Quaegebeur

05-02-2019

  • Service: 10
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 10
  • Entertainment: 10

Voor de eerste maal met MSC.....en wat een topper . De SPLENDIDA .Super service..lekker eten...geen wachttijden voor het ontbijt , super organisatie voor uitstappen , kortom top. Dit was mijn 10 de cruise, Costa ( nooit meer ) celebrity cruisses, was jaren geleden een top rederij , maar laatste cruise ( China en omstreken) was een flop , en ik ben echt positief voor MSC, ik heb nog maar ëën boot genoten de SPLENDIDA, Maar een super mooie en op alle gebieden een leuke en ontspannende boot ! Een aanrader !!!! Ook cruisemark heeft mijn hele vertrouwen , voor de goede voorbereiding en organisaties van de reis . Alles is feilloos verlopen. Bedankt en zeker tot de volgende maal . SUPER

Willy en David Ooms

14-01-2019

  • Service: 10
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 10
  • Entertainment: 10

Onze eerste cruise, enkel positieve opmerkingen betreffende de begeleiding en ondersteuning door Nadia en haar collega. De Celebrity Silhouette heeft al onze verwachtingen betreffende een cruise vakantie waargemaakt. Dromen reeds van onze volgende cruise.

Marc Bourgeois

08-01-2019

  • Service: 8
  • Prijs / kwaliteit: 8
  • Eten: 6
  • Entertainment: 8

Deze cruise was niet de kwaliteit die we gewoon zijn van Fred Olsen ( 6de keer ).

John en Marielle

27-12-2018

  • Service: 9
  • Prijs / kwaliteit: 10
  • Eten: 10
  • Entertainment: 9

MSC Meraviglia, van 8 tot en met 15 december 2018. En ook dit keer een super verzorgde cruise bij Nadia geboekt. Alles picobello in orde. Onze eerste kennismaking met de YachtClub van MSC en zeker voor herhaling vatbaar. Het is ons super goed bevallen. En wat een rust daar in de YachtClub. Het was onze tweede cruise met de Mervaviglia dit keer in de Middellandse Zee waar het publiek meestal wat luidruchtiger is. WIj konden ons telkens weer terug trekken in de oase rust die YachtClub biedt. Het eten is ons ook heel goed bevallen. Nu weer volop op zoek naar een andere cruise. Wie weet waar we nu weer uitkomen.

cruiseworlddiscovering

30-11-2018

  • Service: 7
  • Prijs / kwaliteit: 8
  • Eten: 3
  • Entertainment: 6

Via Cruisemarkt een mooie cruise geboekt met Msc Musica van Venetië naar Durban. * De contacten met Nadia voorafgaand aan de cruise ( de eigenlijke bestelling) waren super. Bij het toezenden van de documenten waren we aangenaam verrast door de uitgebreide en verzorgde documentatie die meegestuurd werd. Dit hadden we nog niet meegemaakt. Bedankt Nadia en collega's voor de goede zorgen. De cruise zelf dan : Het plezier en hoe je je cruise ervaart, maak jezelf, ongeacht of er al eens mindere dingen, minder leuke dingen gebeuren. Service een 7 : De bars en restaurants, zelfs op het pooldeck waren voorzien van zeer vriendelijke crewmembers. Fantastisch om op die manier bediend te worden. De kennis leek me net iets minder, een zelfde cocktail smaakte in elke bar anders. Op zich zeker nog geen ramp. De klantvriendelijkheid bij het leidinggevend ( staf) personeel is zeer maar dan ook zeer triestig gesteld. Heb je opmerkingen, vragen, ... ze lachen je gewoon uit waar je bij staat. ( maître 'd, guest services, guest service manager, headwaiters, chef-kok) Er zijn uitzonderingen, maar die zijn zeldzaam. Vandaar de 7. prijs/kwaliteit een 8 : Inclusief de cruiseprijs waren een drankenpakket voor drank tijdens lunch/diner en 3 excursies inbegrepen. Voor het drankenpakket hebben we nog een beetje bijgelegd om deze te upgraden naar een All-inclusive. Eén van de excursies was deze naar Petra, wat fantastisch was. Deze extra's samen met de beleving hoe de gewone werkende crew ons behandelde, tel daar dan nog de wonderschone bestemmingen zoals Seychellen, Mauritius, ... maakt dat deze cruise nog zeker waarde voor zijn centen heeft gebracht. Eten een 3 : Kwaliteit van het eten was ondermaats, dit heeft de chef zelfs nog toegegeven in een gesprek. Van afwisseling was absoluut geen sprake, 3 dagen op rij dezelfde soep tijdens diner bijvoorbeeld alleen voorzien van een andere naam. Kwaliteit van uitvoerend personeel was ook maar sus en zo : 1 dag was de vis zalig klaargemaakt, de volgende dag nog rauw en de derde dag overcooked, gewoon puree. Als je dat 1x goed kan klaarmaken, kan je dat altijd. Als je goed bent opgeleid en beschikt over de vaardigheden als kok moet dat kunnen. Kip serveren dat aan het been nog rauw is, sorry maar dat is zeer triest. Entertainment een 6 : De mensen van het team waren alle zeer joviaal en vriendelijk. De spellen waarmee ze ons moesten bezighouden, begon na een paar dagen een beetje te vervelen. Telkens opnieuw hetzelfde. Het avondentertainment was oké, maar niet meer dan dat. De productieshow was best goed, maar telkens hetzelfde, alleen in een ander jasje --> andere liederen en andere kostuums. Spijtig. De guest entertainers in het theater waren van beduidend mindere kwaliteit. Niet erg, dan ga je daar niet naar toe en drink je ene meer in de bar. Gelukkig waren de live-bands in de bar wel van uitmuntende kwaliteit. Zij wisten zeer goed de juiste sfeer te brengen. Totale rating van de cruise helt net positief. We hebben ons goed geamuseerd, ons plezier niet laten vergallen door de mindere dingen, mooie eilanden gezien die we nog nooit bezocht hadden. Veel nieuwe mensen leren kennen en leuke contacten er aan over gehouden. Mocht het entertainment net iets beter zijn, en als ze nog flink verbeteren met het eten zowel qua afwisseling als kwaliteit, dan zou dit een supercruise kunnen zijn.

Schrijf een beoordeling!

Uw ervaring is belangrijk voor ons

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kunt u aangeven welke andere soorten cookies u wilt accepteren.

Cookie-instellingen